
W prezentowanej pracy (nr kat. 77) Agata Bogacka w charakterystyczny sposób przedstawiła zredukowaną scenę rodzajową: kobietę przyglądającą się biegnącym psom. Ich sylwetki zostały potraktowane płaszczyznowo, linearnie, w sposobie malowania widać nawiązania do graficznej i plakatowej estetyki z końca lat 60. Całość została wkomponowana w liliową, nieregularną plamę barwną, co tylko potęguje wrażenie graficzności kompozycji. Artystka ma niezwykle staranne podejście do swojego warsztatu: maluje dokładnie, bardzo precyzyjnie, z pełną dbałością o zatarcie duktu pędzla, co tylko formalnie przybliża jej kompozycje z początku XXI wieku do prac Jerzego „Jurrego” Zielińskiego czy Jana Dobkowskiego.
W swoich obrazach Bogacka rejestruje własne stany emocjonalne i codzienne przeżycia, tworząc intymny dziennik, rodzaj malarskiej autobiografii. Przygotowując obraz, wykonywała najpierw sesje fotograficzne, według wcześniej opracowanego scenariusza. Modelką najczęściej była ona sama lub bliskie jej osoby. Następnie wybierała zdjęcia, które najlepiej oddawało jej wcześniejszy stan mentalny i redukowała przedstawienie do niezbędnego minimum: postaci oraz jednego — dwóch najważniejszych przedmiotów-atrybutów. Na podstawie tak spreparowanych wizerunków powstawały imponujące, akrylowe kompozycje. W roku powstania prezentowanego obrazu Bogacka odeszła od figuracji na rzecz abstrakcyjnych poszukiwań.
Agata Bogacka w 2001 roku ukończyła Wydział Grafiki na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Zajmuje się malarstwem rysunkiem, rzeźbą, fotografią oraz instalacją. Jej prace znajdują się w wielu kolekcjach państwowych i prywatnych instytucji, m.in.: CSW Zamek Ujazdowski, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Fundacja Sztuki Polskiej ING, Bank Austria Creditanstalt. Jej wystawy indywidualne organizowały m.in.: Centre d’Art Contemporain w Roubax (2004), Galeria Raster w Warszawie (2004, 2006), Galerie Meyer Kayner w Wiedniu (2005), Galeria Platan w Budapeszcie (2009), Galeria Potocka w Krakowie (2007). Artystka maluje najczęściej techniką akrylową na płótnie.