nr katalogowy: 63
Estymacja:
1 500–2 000 PLNCena wylicytowana:
2 400 PLN40 × 50 cm
sygnowany l.d. monogramem
sygnowany na odwrociu l.g. monogramem i datowany 2019
Prace Malwiny de Brade swoją formą, kolorystyką i doborem tematyki nawiązują do gotyckich arrasów, malarstwa miniaturowego rodem z Bardzo bogatych godzinek księcia du Berry czy sennych wyobrażeń nierzeczywistych przestrzeni. W swoich obrazach artystka opowiada XIV-wieczne baśnie, swobodnie korzystając z całego spektrum francuskiego imaginarium. W prezentowanej kompozycji wykorzystała powtarzający się wielokrotnie w jej twórczości motyw głębokiego, gęstego żywopłotu, który zostawiła z niewinną postacią dziewczynki w białej sukience. Obraz mógł ilustrować współczesną baśń, jednak inspiracje drobiazgowym malarstwem iluminatorskim są w nim nad wyraz widoczne. W jednym z wywiadów de Brade mówiła:
uwielbiam malarstwo średniowieczne. Tam skupiano się na opowiadaniu historii, mniej na oszukiwaniu przestrzeni. I różne rzeczy się działy w tle, obok głównej opowieści. Ja też ukrywam na obrazach takie małe niespodzianki, choćby zająca na drzewie. Mam duszę ilustratora, lubię opowiadać.
Artystka ukończyła Wydział Grafiki na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie dyplomem u prof. Janusza Stannego oraz aneksem z grafiki warsztatowej u doc. Krzysztofa Wyznera. Ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Warszawie. Zajmuje się ilustracją książkową, rysunkiem, malarstwem, fotografią i grafiką warsztatową, animacją. Współpracuje przy tworzeniu kostiumów, charakteryzacji i scenografii. Pracuje jako redaktorka oraz jako wykładowca w Wyższej Szkole Artystycznej. Należy do Związku Polskich Artystów Plastyków oraz grupy fotograficznej Szare Dni.