fbpx
×

Andrzej Leśnik. Współrzędne koloru

Czas trwania: 19.08.2022 - 02.09.2022

Szanowni Państwo,

Dom Aukcyjny Libra ma przyjemność zaprosić na otwarcie wystawy:

Współrzędne koloru- wystawa prac Andrzeja Leśnika
19 sierpnia 2022 (piątek), g. 19:00
ul. Złota 48/54
Galeria Domu Aukcyjnego Libra

W trakcie wernisażu na naszych Gości czekać będzie wino.


ANDRZEJ LEŚNIK ur. 1959 w Głuszycy na Dolnym Śląsku. 1974 / 1979 PLSP w Poznaniu, 1979/ 1984  studia na wydziale Malarstwa Grafiki i Rzeźby w PWSSP w Poznaniu, obecnie Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu. 1984 dyplom w zakresie malarstwa w pracowni prof. Włodzimierza Dudkowiaka. Od 1984 roku pracuje na macierzystej uczelni. obecnie jako prof. zwyczajny prowadzi zajęcia w I Pracowni Malarstwa na Wydziale Edukacji Artystycznej i Kuratorstwa. Organizator, prowadzący wielu plenerów studenckich jak i dla uczniów liceów  plastycznych, wielokrotnie Ogólnopolskiego  Pleneru Rysunkowo-Malarskiego  im. Krystyny Drążkiewicz dla najzdolniejszych uczniów najstarszych klas liceów plastycznych organizowanych przez Liceum plastyczne w Kole, obecnie w Kościelcu.  Członek i przewodniczący wielu konkursów plastycznych dla uczniów Liceów Plastycznych , między innymi Figura Ciała w Poznaniu, Ogólnopolski Plener Rysunkowo Malarski Liceum Plastycznego w Kościelcu, kurator tych że wystaw pokonkursowych. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, mieszka i pracuje na Wildzie w Poznaniu.

WYBRANE WYSTAWY INDYWIDUALNE
2022— Zapis/ spotkanie z czernią. Galeria Rotunda, UAP Poznań; 2020 — Struktura pamięci. Galeria AT, Poznań; 2019 — Black & White, Galerii Wspólna, Bydgoszcz;— Białe na Białym. Galeria Piekary, Poznań; 2018 — Zapis / kondycja obrazu, Galeria Test, Mazowieckie Centrum Kultury. Warszawa; 2015 — Homage dla Jana Berdyszaka. Think Art – Myślenie Sztuką, Poznań; — Kod pamięci III. Galeria ABC, Poznań; 2012 — „PAMIĘĆ ZAPISU ” Galeria EGO, Poznań; 2009 — „PISMO OBRAZU” Odsłona I & II, Galeria Miejska „Arsenał”, Poznań ; 2005 — „MAMANTRA” Galeria AMFILADA, Szczecin; 1999 —  Galeria MBWA, Leszno; 1992 — Galeria MAŁY SALON, BWA, Wrocław;1997 —  Galeria WIELKA 19, Poznań; 1985 — Galeria ON, Poznań; 1983 —Galeria KONTAKT, Poznań;

WYBRANE WYSTAWY ZBIOROWE
2021 — Więzi, Podobieństwa, Tożsamość. Galeria Mała Scena UAP, Poznań; 2020 — Wewnątrz, Szczecin Galeria ZPAP Koński Kierat ; 2018 —  Konfrontacje Sztuki Warszawa, Galeria Test  Mazowieckie Centrum Kultury. Warszawa; 2016 — „ Nieczytelność  Palimpsesty’’ Muzeum Pana Tadeusza, Wrocław; — „ Nieczytelność ’’ Galeria Art. Stations, Poznań; 2012 — Still ON, Dawna Synagoga – Poznań; 2006 — XXI Festiwal Polskiego Malarstwa, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin; Nominacja do nagrody; 2005 — III Ogólnopolskie Biennale Malarstwa i Tkaniny Unikatowej, Trójmiasto; Nagroda główna Prezydenta Miasta Gdańska z dziedziny malarstwa; 2000 — XVIII Festiwal Polskiego Malarstwa, Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin; 1992 — V Międzynarodowe Triennale Rysunku , Wrocław; 1988 — Arsenał 88, Warszawa; 1985/1986  — III Międzynarodowe Triennale Rysunku, Norymberga/Linz; 1981  — Galeria WIELKA 19; P.Kurka, M. Kruk, A. Leśnik, T. Akusz;


„Malarskie poszukiwania Andrzeja Leśnika od prawie trzech dekad oscylują wokół rudymentarnych cech obrazu: gry przestrzeni z płaszczyzną, potencjału koloru i faktury, relacji abstrakcja – natura oraz wokół zagadnienia gestu, rytmu i powtórzenia, a także warstwowości i fragmentaryzacji. Już w pierwszej połowie lat 80-tych rodzi się pomysł malowania zygzaków, pokrywających gęsto powierzchnie prac. Charakterystyczne „pismo obrazu” tego artysty polega na konstruowaniu struktury wizualnej w oparciu o zygzakowaty, powtarzający się moduł. Osobliwa zygzakowata notacja, rozpoznawalna na pierwszy rzut oka jako Leśnikowy charakter „pisma obrazu”, przebiega przez kadr poziomymi, regularnymi pasami, wyznaczając siatkę podziałów wewnątrzobrazowych, ustanawianych wobec granic pola obrazowego i jego podskórnej topografii.
Także w ostatnich pracach fundamentem artystycznych rozważań pozostaje zygzak, na bazie którego powstają obrazy dotykające problematyki zapisu pamięci, ale pamięci specyficznej, bo malarskiej. Układy wizualne są „wyczyszczone”, sprowadzone do gry niezbędnych, nielicznych elementów, które zdają się wysuwać z tła lub w nim niknąć, zawsze wpisane w szkielet i rytmy zygzakowatych modułów, wyczuwalne pod spodem jako warstwa podstawowa. Tym razem Leśnik ma w pamięci zarówno wszystkie swoje własne realizacje, wykonywane gestem głęboko zapamiętanym dzięki jego nieustannej powtarzalności, jak również suprematystyczny okres twórczości Kazimierza Malewicza. (…)” Pamięć Zapisu- Zapis Pamięci. O nowych obrazach Andrzeja Leśnika– Marta Smolińska

 

Free Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
download udemy paid course for free
download mobile firmware
Download WordPress Themes
free download udemy paid course