Czas trwania: online
W 1968 roku Kossakowski został zaproszony do podjęcia współpracy przy realizacji katalogu rzeźb Augusta Zamoyskiego (1893–1970) – rzeźbiarza, związanego m.in. z formistami. W jego pracowni w Saint-Clar-de-Riviere pod Tuluzą powstało ok. 600 negatywów, uwieczniających rzeźby zarówno we wnętrzu, jak i w plenerze. Zaowocowało to powstaniem bogato ilustrowanego katalogu (Warszawa 1974).
Eustachy Kossakowski (1925–2001) – właśc. Eustachy Kazimierz hr. Korwin-Kossakowski z Kossaków h. Ślepowron. Związany był z Galerią Krzywe Koło, a następnie z Galerią Foksal. Uwieczniał działania Tadeusza Kantora i Jerzego Grotowskiego. Jedną z najszerzej znanych fotografii tego typu jest zdjęcie dokumentujące „Panoramiczny happening morski” (1967). W 1970 ze względu na nieporozumienia związane z niedoszłą wystawą Kossakowski–Krasiński, która miała mieć miejsce w Galerii Foksal, twórca podjął decyzję o emigracji do Paryża. Rozpoczął pracę fotografa muzealnego – współpracował m.in. z Centre Creation Industrielle w Musèe des Arts Dècoratifs (1973–1978), A.R.C. Muzeum Sztuki Nowoczesnej Miasta Paryża (1982–1985) i Centre Georges Pompidou (1978–1990) oraz wydawnictwami Hachette, Philippe Sers, Jean Claude Lattes, L’Imprimerie Nationale. Badacze jego twórczości podkreślają, że w tym okresie zauważalna jest zmiana w jego twórczości. Autor miał odejść bowiem od fotografii humanistycznej na rzecz obiektywnej, czego przykładem może być głośny cykl „6 metrów przed Paryżem”.
Archiwum fotografa zostało opracowane przez jego partnerkę, Ankę Ptaszkowską i przekazane do Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Sam artysta przechowywał swój dorobek w pudłach. Czasochłonne prace pozwoliły na wydzielenie trzech kategorii: dzieło, chronologia oraz dokumentacja artystyczna.
Wszystkie fotografie pochodzą z kolekcji prywatnej.
Wszystkie opatrzone oryginalną naklejką: © Photographe E. KOSSAKOWSKI | 232, Bd Saint-Germain – 75007 Paris | Tél. : 544.44.17 et 828.87.21 | Mention obligatoire.